fredag 18 januari 2013

Färdiglammat....

Sista lammen kom i början av veckan. Skönt att slippa springa på nätterna och stup i kvarten på dagarna. 84 levande blev det. 4 döda. Helt ok alltså. Gjorde några pass hos korna i veckan, och fick börja med att hjälpa en kviga som höll på att kalva när jag kom dit. Oj, vad man har blivit bortskämd med lammen!! En nyfödd kalv är ju bara stor, slemmig och TUNG!! Och så har jag ju blivit feg också, att mjölka en kviga första gångerna är ju nästan lite läskigt... .)

Fick äntligen klartecken från banken idag. Så nu ska jag bara försöka hitta lite motivation, inspiration kraft och mod igen till att köra igång......

Idag pajade min mobil ihop också. Fick slut på laddningen, och när jag skulle ladda så gick det  inte. Den var trasig där man sätter in laddaren, så imorgon blir det en sväng till stan för att shoppa ny. Ser inte fram emot det, bara tanken på att sätta sig in i nån ny teknisk pryl är ju sååå jobbig...

1 kommentar:

  1. Kul att lammningen gick så bra! Hoppas alla växer på sig och stora och fina. Ha,ha,ha jaha så det blir en värsting smartfon nu då. Då kan du fota, filma, blogga och Fb hela dagarna. Blir kanske en foto/film blogg? Skulle varit fränt.

    SvaraRadera