söndag 11 augusti 2013

74 blåmärken senare......

.....är jag äntligen klar med veden. Puh, riktigt slitigt, och nästa är ska jag definitivt se till och bli klar på våren!!!


Mjölkat hos Per alla vardagseftermiddagar, så nu har jag jobbat mig till lite hjälp i bygget. Bra det. Mer mjölkning där blir det inte eftersom han slutar som mjölkbonde i veckan som kommer.....


"Vallar" in kossorna med fyrhjulingen.....

På måndagen var jag till Heléne och tränade med Hilda. Flanker, flanker och flanker.....riktigt skoj!!!! När jag äntligen fick tid över i lördags for jag till Sarah en sväng..... Åh, det var såååå kul!!! Det verkligen märktes på Hilda att hon fattat!!!! Högerflankerna var super!!!!

Det blir ju inte mycket träning på mina tackor när det är betäckning, men finullsbaggen är ju så jäkla dryg och hoppar över till andra gruppen, så dom får vi valla upp till lagårn med jämna mellanrum, och det sköter hon fint!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar