lördag 3 augusti 2013

Får man vara trött på sol o värme????

Förmodligen inte, men just nu så är jag väl det.... Idag skulle det visst vara årets varmaste dag, så kan det nog ha varit.

Styrde kosan mot Kilafors på morgonen, skulle hämta hem en suffolkbagge. Perfekt med en bil utan AC!!!!! Dit gick det fint, men hem, puh, tror mamma (som var med som sällskap) och jag var lätt överkokta när vi kom hem!!!!


Nu får han väl gå och "karantäna" ett tag för sig själv, sen byter jag nog ut honom mot min lilla bagge som inte verkar fatta hur man gör med damerna.....

Annars rullar det på. Jobbigt med torka och värme som sagt. Många vändor med vatten till fåren, mycket oro över bete och foder.... Liiiite regn har vi fått, men skurarna verkar bomma oss hela tiden. 

Igår var jag hos en grannbonde med köttdjur och såg till hans djur. Mockade och spånade åt lite småtjurar, och körde med en sån där "halmsprut" i lösdriften.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar