söndag 17 juli 2011

Hallon.....

Idag så tog Karin och jag oss äntligen en ridtur!!! Åh, riktigt härligt, måste försöka komma ut oftare nu....Min nervösa Ronja skötte sig riktigt fint, och jag tycker nog att det märks skillnad på henne nu med den nya bomlösa sadeln. Hon känns mer avslappnad, inget vingel och inga släng med huvudet. När vi var uppe på banvallen i bispberg så passerade vi några hallonsnår med massor med hallon. Tänkte att dit måste jag åka och plocka....

När tjejerna kommit så åkte vi till västerby och plockade lite jordgubbar, och köpte lök, broccoli och potatis. Sen åkte vi förbi hallonstället och pllockade ihop en "bytta". Så det blev hallonmarmelad och en stor hallonkaka. Och jordgubbar med "fuskvaniljsås" till efterrätt. Vi testade Morbergs kycklinggrillspett med chiliaioli. Riktigt gott... Längesen jag var så mätt!!

"Fuskvaniljsås" :   2 äggulor 2 msk florsocker 1 msk vaniljsocker vispas och blandas med 3 dl vispad grädde

Löjligt gott, sånt där man vill ta en stor sked och bara äta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar