söndag 3 juli 2011

lite shopping & lite jobb....

Helgen har varit sådär alldeles lagom. For ut med traktorn och betesputsaren och putsade av ett par beten på förmiddagen, sen åkte vi en sväng till Falun, jag behövde köpa lite rengöring+kräm till ansiktet. Eftersom jag älskar såna där grejer (det och kokböcker är helt klart mina största laster här i livet...) så kostade jag på mig ett lite finare märke med bara naturliga ingredienser. Och så hittade jag ett halsband som jag köpte. Är inte så mycket för sånt annars, känner mig mest som en julgran  när jag får på mig lite"bling-bling"....


Jag tror man kunde beställa annan text om man ville....kanske skulle beställt en med "Bonnjävel" på....... :o)

Sen åt vi lite sen lunch på en uteservering, åh, sånt känns verkligen lyxigt. Så åkte vi hem och hade lite "röjsågsrally", Magnus satte fart på en av pappas gamla och sen körde vi av allt högt gräs på baksidan av gården. Och jag putsade en åker till. Och när det var klart lyxade vi till det igen och for till Lappen och köpte glass. Perfekt dag!!

Idag blev det långpromenad genom skogen över mot pungmakarbo och sen upp mot klacken och hem. Plockade kantareller efter stigen. Och jag plockade ett antal äckliga fästingar som kröp på benen. Blääää...
Sen lite mer röjsågning....Och så har tjejerna kommit från sin far. Så nu känns det ok igen. Gillar verkligen inte "pappaveckorna".......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar