fredag 15 juli 2011

rätt nöjd....

med veckan som gått (ja, än är den ju inte slut..) Har fått en hel del gjort tycker jag nog. Jag har putsat beten, stånkat runt med gamla 350:n och slåtterbalken och slagit vägkanter (inte helt smidigt det där, krånglade lite och stod mitt i vägen när postgubben kom, och han undrade lite försynt om jag behövde hjälp, eller??? :o) ), röjt bort lite sly och småträd i "alle`n" och bakom logen, spridit ut skiten från förra året på trädan, mjölkat hos Jonas igår och idag, lånat hans lastare och mockat ut ströbädden i maskinhallen, knölat in dom redskap (harv, sladd, vält) som stått ute i maskinhallen, verkat klövar på tackorna, och så det bästa, varit och hälsat på  hos Gail och träffat Mimmi. Ulla-Karen och jag tog sällskap ner, hon skulle träna lite med sin Ben. Mimmi verkade trivas som fisken i vattent, Gail hade ett jättemysigt litet ställe. Så kul att träffa mimmi, nu längtar jag tills hon kan komma hem. Gail visade och vallade lite med henne, det såg jättefint ut.....!!!

Svärfar är här och har byggt hundgård. (Två karlar i huset....jag längtar efter kvinnligt sällskap!!!) Kajsa är måttligt imponerad......

Nu längtar jag efter mina tjejer, dom var förbi en snabbis idag och sa hej. Nu ska jag sätta mig i soffan...och äta lite chips tror jag...... :o)

1 kommentar:

  1. men HALLÅ! jag var ju nyss där och hälsade på! ;-)

    SvaraRadera