söndag 1 januari 2012

År 2012

Då var det ett nytt år igen då!! Jisses vad tiden går fort.... Nån stor nyårsfirare har jag aldrig varit, och kommer nog aldrig bli heller för den delen... I år så bjöd pappa på mat, han hade dock inte kockat själv, utan hämtat god mat på närliggande restaurang... :o) Jag hade fixat efterrätt, hallon och blåbärspaj med hemgjord vaniljsås... Som vanligt var det inte tid för nån "fåfänga", vid fem hjälpte vi två lamm till världen, vid sex var vi vid pappa....



Vi blev inte kvar så länge heller, ville hem och kolla tackorna. (Grannen Karin var snäll och tittade in en vända hos tackorna på kvällen) Och inte orkar då jag hålla mig vaken till 12-slaget heller. Nä, vi la oss vid halv elva, vid två var jag ut och stoppade in en tacka som lammat i lammbox. (sen blev det fyra till på dagen)


jag & sötaste Tyler......

 Idag blev vi bjudna på tjälknöl på älg och potatisgratäng hos mamma. Gott. Sen kom tjejerna från sin pappa, så nu är min värld som den ska igen!!! 


syster & Tyler
Nä, nu ska jag ut och kolla läget i lagårn. Sen ska jag skutta isäng, nattkoll vid 02.00, och så får jag nog sätta klockan på 05.00, så jag hinner fodra innan Magnus sticker till jobbet. Puh!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar