lördag 28 januari 2012

Skogsarbete och vallning....

Idag följde magnus med ner till skogen på förmiddagen och hjälpte till att röja. Jag hade min lilla motorsåg och han hade röjsågen. När jag sågat ur två bensintankar och skulle fylla på olja och bensin igen så såg jag att oljelocket hade pajat.Det är en Stihl såg och på locket är det en "flärp" man fäller upp när man ska öppna/stänga. Det var väl nån gren som petat upp den när jag varit inne i snårskogen och sågat, och sen brutits av. Vi skyndade in till säter och fixade ett nytt. Kollade in en större såg som jag ska köpa sen. Sen hade vi sån tur så  Gun och Tommy kom förbi med pizza till lunch. Sååå skönt att slippa laga mat en gång.

På eftermiddagen blev det en sväng till Ewa med Mimmi. Jag hade ju trott att det nog skulle gå rätt bra, men ne-ej.... Det var massor, massor spring i benen  på mimmi, och extremt tattig matte. Hursomhelst så känner jag mig taggad att komma igång igen, har ju inte gjort nåt med mimmi på över två månader nu.

Igår var vi på bio. Vi såg "Mission Impossible". Jag och actionfilmer.....det är väl typ mission impossible...förstår aldrig vem som jagar vem, och varför dom ska göra si eller så....typ.....

Nä, nu ska jag ta och duscha.....sen ska jag glo på lite konståkning......

1 kommentar:

  1. men nu måste jag protestera å det bestämdaste! jag har aldrig sett Mimmi gå så bra som idag. Visst tar hon till "spring för livet istället för att lyssna" ibland men så vitt jag minns har du aldrig fått henne att från den stressnivån tagga ner och jobba med dig igen under samma pass. Idag hände det inte bara en gång utan flera.
    Ja, matte hinner inte med alla gånger men va f-n! nu vill hon ju samarbeta, det är jätte-jättemycket bättre.
    Så det så!
    Fortsätt vara taggad och vet du, nästa gång kanske jag tar fram filmkameran :-)

    SvaraRadera