tisdag 31 januari 2012

frostigt....

Det har varit ett par riktigt vita, frostiga dagar...





Tjejerna kom från sin pappa på söndagen. Linna var jätteförkyld och seg, så hon var hemma igår, och är hemma idag. Och Elsa, hon är hemma med.....Hon skulle väl egentligen gå, men hon vill inte, och hon har ju inte skolplikt än, så..... Får se vad vi ska hitta på idag, igår bakade vi lite bullar. Jag ska nog smita iväg på gympa till kvällen. (har ju tänkt gå dom veckor jag inte har tjejerna, men nu har jag ju varit hemma med dom....)  Nu läntar jag tills det blir lite varmare så kanske man kan komma igång att springa...

I söndags var jag ut och red med Andrea. Att ta sig till Andrea var svettigt värre. Tror damen testar mig lite. Kom ner förbi första grannen, och sen var det stopp. Verkligen STOPP!! Fick henne ingenstans, (jo, bakåt gick hon...) till slut fick jag gå av och mer eller mindre dra henne vidare en bit. (grannarna var säkert roade....) Sen skrittade hon på i rask takt....Och så var det absolut stopp igen. Den här gången lyckades jag lirka henne vidare, men bara några hundra meter, sen var det stopp igen. Fick till slut gå av igen och mer eller mindre dra henne vidare. Rätt svettig kom jag fram till Andrea till slut. Sen gick det bra, förutom att hon vart  rädd för en bil och svängde ut i vägen....

Idag ska jag nog ta och ringa länsstyrelsen. Kolla hur det ligger till med investeringsstödet. Om det verkligen är slut fram tills 2014?? För då kan jag ju lägga ner mina planer på ett fårhus den närmaste tiden.....

Nu har sjuklingarna (ja, den ena...) bestämt att vi ska baka nåt igen....och spela yatzy...och läsa bok...

varför ta den enkla vägen????  :o)
 

1 kommentar:

  1. skön bild på din galna katt<3
    Hoppas ni kryar på er snart
    det är en lite jobbig årstid
    Kram vännen

    SvaraRadera