söndag 4 september 2011

Färdigtröskat!!!

Idag vart det äntligen klart med trösken. Kornet och havren var ju klart för ett bra tag sen, men idag var det äntligen dags för rybsen. Pappa körde tröskan, och jag, ja, jag gjorde väl i ärlighetens namn inte många knop. Tejpade lite i vagnen, typ... (så inte dom små fröna skulle sippra ut ur springorna). Brorsan var här och hjälpte till, han och Emelie.

Mimmi och jag har nu tränat fyra pass tillsammans. Tycker nog att det går riktigt bra!!! Idag gjorde hon några superfina högerflanker, dom till vänster vill inte bli lika bra. Men, men, nu känns det ju helt klart som att vi är på rätt väg äntligen!!

Tjejerna åkte till sin pappa på eftermiddagen, och jag åkte med Karin och Sofia på zumba. Hej och hå.....jag har verkligen ingen koordination, och det där med nån sorts rytm i kroppen det bara finns inte. Jag är som en stel kärring helt enkelt...Ett tag kändes det mest som jag flaxade runt och viftade efter flugor typ.....Men kul var det, och man kände inte riktigt att man vart trött...!!!


1 kommentar:

  1. vad roligt med mimmi, jag blir riktigt glad för dig och hunden

    SvaraRadera