torsdag 22 september 2011

höst.....





Hmmm, ja nu är det höst, jag gillar hösten.... Fast lite dyster till sinnet blir man nog....Tog lite kort på vildvinet, som börjar bli rött, häromdagen.

Idag har jag och mimmi varit till Gail och fått oss en "omgång". Jag försöker hitta det där som kallas pondus.....men jag börjar tro att det helt enkelt inte finns hos mig.... Blir det teaterlektioner som gäller nu, eller??? Ja, jag begriper då inte hur jag ska få till det. Jag verkar vara lite hopplöst fall vad det gäller vallning...

Väntar på att traktorn ska bli reparerad. Nu börjar det väl bli dags för lite plöjning. Idag tänkte jag att jag skulle gå till skogen en sväng och kolla över den lite. Men jag törs helt enkelt inte gå ut i skogen själv. Så fjantig är jag... Jag har iaf gjort sånt som jag inte gillar. Ringt och besvärat folk som jag tycker att jag gör. Har bokat scanning av tackorna. Har bokat in ett besök hos Tomas Olsson nästa vecka för att kolla in hans fårstall. Har pratat med Hushållningssällskapet om byggrådgivning, det skulle ta flera månader, men en annan väldigt trevlig karl hörde av sig och skulle kunna hjälpa till med investeringsstöd och kolla igenom det ekonomiska lite bättre. Så det går med myrsteg framåt.... :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar