lördag 10 september 2011

lite "trött i mössan idag"....

Och nu låter det kanske som jag varit på fest eller nåt, men det har jag defenitivt inte....!! (det brukar jag i och för sig aldrig vara...) Nä, det var bara helt omöjligt att sova inatt....Mjölkade på morgonen, och det var lite småsaker som inte gick som det brukade... När jag skulle stänga av andra rännan till utgödslingen så satte jag istället på den jag ströat och gjort klart...Tror det blev en sisådär sex försök innan jag fick det rätt. Då känner man sig inte helt smart, för det är ju världens enklaste grej... Sen glömde jag fälla upp mjölkrälsen så datavagnen stannade, och ville inte gå nåt mer. Tänkte att måste jag väcka den stackars bonden på hans enda sovmorgon på länge bara för att jag klantat till det?? Men jag fick igång den igen, de var bara nån "snabbsäkring" som löst ut. Frid och fröjd, gjorde klart och åkte hem. När jag satte mig för att äta lite frukost så insåg jag att jag bara bytt om till hälften....Lagårdsbyxorna hade jag bytt, men lagårdströjan var fortfarande på......Sen när jag kom tillbaka så insåg jag att jag glömt att sopa med....Hmm, det var ju inga allvarliga "glömskheter"  iaf, men lite dum känner man sig ju....

Skulle ut och fortsätta tallriksharva på dagen, tankade....och sen var den tvärdöd...Asch, "nya" traktorn. Magnus laddade batteriet, men den startade inte ändå. Han undersökte den grundligare och konstaterade att "det såg inte bra ut"......???? Hursomhaver, han fick tag i försäljaren och dom skulle fixa det åt mig...Men ändå!!!

På eftermiddagen hann vi med en sväng med barnen (som kom idag) och mamma till Forsnäsgården för lite gott hembakat fika och titt (och lite handling...) i deras fina butik. Det "vanliga" inredningsgrejset, men även tyger, garner och pyssel!!

Igår var jag iväg och vallade nöt. Det var första gången för mig, och tredje för Mimmi. Jag tyckte nog att det kändes både lättare och svårare ( kan man säga så??) . Jag lämnar det där, det var iaf jättekul, Mimmi var vansinnigt trött efteråt. Det märktes idag att hon fått balansera upp kvigorna mot mig igår, för idag på fåren så var hon väldigt svår att få stopp på i flankerna. Skulle runt och ta dom till mig hela tiden.....

Nä, nu väntar soffan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar