lördag 3 september 2011

Mimmi är hemma igen....!!

Ja, igår fick jag hem Mimmi. Först var jag och tittade när Gail vallade nöt med henne hos Christine. För att vara andra gången på nöt så skötte hon sig väldigt bra tyckte jag. Sen kom Gail hem hit och hjälpte mig lite och visade lite hur vi kunde träna här hemma. I måndags när jag var till Gail så tyckte jag det kändes himla lugnt och bra, hemma här så känns det kanske inte lika enkelt. Men jag har tränat två pass idag och försökt att hålla det enkelt, lugnt och utan stress.....lättare sagt än gjort!!! Det är iaf jättehärligt att ha henne hemma igen!!


Idag har vi tagit upp potatisen hos pappa. Det är nåt som jag tycker är riktigt kul. Det hör till på hösten helt enkelt......!!




Tjejerna började ju skolan förra veckan, men då var dom hos sin pappa, så det här var första veckan för mig som dom var där. Elsa som är van att vara hemma med mig är måttligt imponerad. Hon vill helst vara hemma hos sin mamma. Men hon kommer väl in i det snart.... Skönt att kunna jobba ostört på förmiddagarna....

Nästa vecka tror jag minsann att jag ska försöka ut i skogen och röja lite.....

1 kommentar:

  1. fin bild på mimmi. är det ok att lägga ut den på klubbens hemsida

    SvaraRadera