fredag 19 juli 2013

Blåsväder....

Fy fasiken vad det blåst ute idag. Jag avskyr verkligen blåst, och i kombination med PMS vart jag smått arg av att bara sticka näsan utanför dörren idag.....!!!

Efter morgonbestyr och frukost for Hilda och jag till Sarah en sväng och vallade. Sen körde jag ut ströbädden i maskinhallen, och den hade smått torkat nu, så jag tror hälften blåste in  till grannen......


Mina kompanjoner dom sover sig mest igenom allt arbete.....



På em kom en kompis och hämtade två tackor som slapp slakt denna gång. Dom fick flytta till norshyttan och "hålla landskapet öppet"....

Sen blev det en sväng till per och hans fina kossor för att lära mig lagårn hos honom. Ska mjölka i morgon em där.

Sen åkte jag hem och satte mig i soffan. Det ska man ju absolut INTE göra om man känner sig trött och less, för då blir det definitivt inte mer gjort..... Var bara med Mary ut och tänkte hon skulle visa mig var hon gömt sina kattungar. Travade fram och tillbaka efter vägen vid grannen, men hon gick bara efter mig och kurrade och ville mysa.... Ah.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar