söndag 14 juli 2013

Lite skönt med paus från värmen......

Har varit några riktigt varma dagar. Igår drygt 26 grader i skuggan, faktiskt lite för varmt för min smak. Och mina djurs också skulle jag tro...Välbehövligt med regnet i morse.....torrt som sjutton nu. Men som bonde är man väl aldrig nöjd, samtidigt som det var skönt och ligga i sängen i morse och lyssna på regnet, så kunde jag ju inte låta bli och bekymra mig att min spannmål skulle ligga struken efter backen...... :)

Elsa har tjatat länge om att hon vill ha en fest, så igår hade hon äntligen den. Plockade smultron på fm, och bakade små cupcakes.....



 
Vattenkrig i värmen.... :)


Nu hoppas jag att jag slipper tjat ett tag.... :)

Hessling kom förbi en sväng och vi diskuterade gjutningen av fårstallet. Som vanligt när det blir "byggprat" så känner jag mig rätt "lost"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar