tisdag 23 juli 2013

Trött.....

Lång dag idag..... Det är väl visserligen alla dagar just nu, men attans vad trött jag är nu.....

Ensilagekörning stod på schemat idag. Pappa kunde inte rulla, så Mats gjorde det. Han plastar på en gång, så jag hade lånat hans balklämma och körde hem dom på en gång. Gillar egentligen inte att hantera balarna när dom är plastade, vill gärna ha dom plastade "på plats"... Blev tack och lov några fler än jag räknat med, men fortfarande fattas en hel del för att klara vintern.....


Sen tog vi bort baggarna ur betäckningsgrupperna, med Hildas hjälp så gick det fint att samla in alla djur!!! 

Lite hallonsaft hann jag göra och en snabbis till skogen och plocka mer hallon.. Det är absolut rena himmelriket i skogarna för en bärtok som jag!!!!

Nu ska jag svimma isäng......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar