onsdag 23 mars 2011

bra dag idag....

Idag vaknade jag med grym träningsvärk i vaderna. Av att jag staplat ved??? Förmodligen för att det ligger en massa skräp och korta bitar som man snubblar runt i när man staplar....
Fixade lagårn, sen kom Elsa, vi käkade frukost,  körde fram en ensilagebal, sen kom Lena och hämtade upp oss och så for vi till bråfors för att valla lite med Gail.

Gail vallade först en kort stund med sin unghund. Sen var det mimmis tur. Hon frågade om jag ville valla henne, eller om jag ville att hon skulle försöka. Jo tack, hon fick hemskt gärna valla henne. Först var det full speed och rumpan upp, men efter ett tag lugnade hon ner sig. Jag är grymt imponerad över  Gail. Hon får det att se så enkelt ut, det går lugnt tillväga, inge bråk, inge stök, möjligen en något höjd röst ibland. När jag ser henne med mimmi så ser det ut som att det inte är några som helst problem med henne. Som att det går att göra vallhund av henne på nolltid....
Sen fick Mist fösöka en kort sväng, hon skötte sig fint!!
Och vilka söta lamm han hade fått, Erik. Alldeles vansinnigt söta lamm. Hursomhelst så kände jag mig väldigt inspirerad efter dagens vallpass. Även om jag vet att om det är jag som ska valla så kommer det bli mer kaos. Men hon kan ju!!

Väl hemma så fixade vi sen lunch, sen hämtade vi Linna. Dom satte igång att leka ,det är bara så härligt när dom är sams och leker nöjt, och jag dammsög av lite golv. Var så nöjd med livet så jag nästan kände mig lite "hög"....  :o)

Helt plötsligt har jag massor med saker i min kalender igen. Eller kalender äger jag ju rättare sagt ingen, men det känns som att det skulle behövas nu. I måndags var det motorsågskörkort på kvällen, igår var det skogskurs, idag vallning, imorgon tandläkare, besök till länsstyrelsen, på lördag skogsdag och på söndag möte med fåravelsföreningen. Jag är inte van att ha så mycket tider att passa, så lite stressad känner jag mig. Men kul ändå.

1 kommentar: