onsdag 2 mars 2011

var det inte lite vår i luften idag??

Jo, jag tyckte nog det. Solen var jättevarm, och småfåglarna sjöng vårsång. Fräknarna blir fler och fler i ansiktet. Såg också en ormvråk som satt på en av telestolparna (det är väl vårtecken?) och när Karin och jag gick på promenad i går kvälls så luktade det vår ute. Härligt!!!

Tjejerna och jag tar det rätt så lugnt. Det är skönast att bara vara hemma tycker jag. Jag har/hade några saker inbokade i almanackan, och det brukar ju inte gå sådär jättebra. Kanske för att jag aldrig skriver upp det i nån almanacka, utan på små lappar/gamla kuvert eller vad som nu finns till hands när nåt ska bokas. Linnas tandläkarbesök igår kom jag ihåg, men endast tack vare att man får ett påminnelse- sms dagen innan. Idag hade jag läkarbesök inbokat (det hade jag skrivit på en sida i en av telefonkatalogerna). 2 mars kl. 15 stod det. Jag kom dit  20 minuter innan, receptionisten visade upp mig på övervåningen där doktorn skulle vara. Satte mig ner och väntade, och efter nån minut kom hon smygande igen och sa att jag hade haft tid inbokat klockan 14.00. Hmm, jag är verkligen hopplös. Doktorn tog emot mig iaf. Och det var en riktigt bra doktor också........
Nästa vecka ska jag till tandläkaren....Kanske jag ska avboka så slipper jag glömma...He he...

1 kommentar:

  1. Haha detta känns igen med att kladda ner tider å datum på nån gamla papperslapp som råkar vara i närheten sen kommer man typ både fel dag och tid:)

    SvaraRadera