fredag 11 mars 2011

hundhår gånger 1 miljon, typ...

För några dagar sen städade jag och dammade och vädrade hela huset. Tänkte att nu håller det sig fint ett längre tag. Men icke, redan dan efter så var det små öar med svart hundhår i hela huset. Lagar man mat, bakar eller brer smör på en macka så får man alltid plocka bort lite hår som fastnat. Och jag erkänner, det är nu jag drömmer om fina lägenheten i stora staden.....
Jag går hem från jobbet, jag har fina kläder, klappriga skor, snygg frisyr och jag luktar gott. Lägenheten är ren och fin och luktar också gott. Inge katt/hundhår, hö, grus, utsprättad kattsand nånstans. Men så fantiserar jag vidare, min karl då? Då måste ju han vara en sån där "kostymnisse" med ovalkiga smala läskiga händer och som inte vet fram och bak på en hammare!! Och så måsta jag ha vänninor som jag ska diskutera modet och senaste inredningen med och sippa vin med och äta trendig mat?? Nää, fy, och inga djur??  Och vara sådär snygg och fin hela tiden, usch vad jobbigt. Jag föredrar nog mitt liv ändå.... Då behöver jag inte ens titta mig i spegeln innan jag går ut och jobbar, och det är ingen som ser om jag nu skulle råka ha pyjamasbyxorna på under overallen....

Nu ska jag laga lite mat till mig och Magnus, sen sticker han till småland. Jag vet vad jag ska pyssla med. Jag ska stapla ved.......!! Och så ska jag nog försöka träna lite med mimmi. Vore ju kul med lite sällskap. Hoppas på fint väder.

Och så ska jag nog köpa en trisslott, har hittat en sadel jag vill köpa till Ronja. En bomfri modell. Den jag har till henne är nog lite för "trång" . När Emelyne hade henne så red hon henne med en westernsadel, och när hon red med min så upplevde hon att hon vart mycket mer irriterad......

2 kommentarer:

  1. Det jag kan erbjuda ur det "fina livet" är att sippa vin. Det kan jag tänka mig... Men vi kanske får vänta med det tills det är cykelväder?

    SvaraRadera
  2. min cykel är smått antik och bromsarna är knappt befintliga,,,,,det blir väl bra med lite vin i kroppen,,,eller?? ;o)

    SvaraRadera