torsdag 10 mars 2011

Tema skog...

Det verkar som det kommer bli en hel som har med skogen att göra framöver. Första träffen med motorsågskursen var i måndags. Då träffades vi inne på "Cykel o motor" i säter, och vi fick visa upp våra skyddskläder och sågar. Dom flesta fick sin utrustning godkänd, det var nån hjälm som sprakade lite för mycket i plasten, och nån som trodde han hade huggarstövlar, men det var vanliga stövlar med stålhätta. Och så fick vi fila våra sågar. Jag lärde mig då nåt nytt, att man skulle fila ryttarna hade inte jag lärt mig förut. På måndag blir det en träff till, och den 26:e ska vi ut i skogen och såga. Det är väl bäst jag beger mig till skogen nån dag och testar lite, finns risk att jag skämmer ut mig bland alla karlar annars....

Sen hade Hushållningssällskapet en skogskurs som jag anmälde mig och Magnus till. Det är en teorikväll då jag tror vi b.l.a.ska gå igenom skogsbruksplanen, och en hel skogsdag där vi ska lära oss skogsuppskattning, relaskop, höjdmätare och gallringsmallar. (och det där har jag ingen aning om vad det är...) Men jag tycker det ska bli jättekul!!

Har varit två dagar och mjölkat hos Jonas igen. Det var nån månad sen sist nu. Men det gick bara fint, men en ko hade juverinflammation nu på kvällen. Och det känns ju inte så kul, för då känns det ju som att det är mitt fel. Mimmi fick följa med på eftermiddagen och hon tyckte helt klart dom var lite läskiga. Korna tyckte nog hon var lite läskig med, för när vi gick bakom dom på gången så hoppade dom och sprätte en hel del. Så när jag mjölkade fick hon ligga still borta på gången. Nu är hon jättetrött...och lite lagårdsdoftande.........

Harry forsätter undersöka världen. Han får nu gå ut lite, och igår testade han att hoppa i badkaret fullt med vatten. Jisses, han kom snabbt upp och försvann in under sängen i gästrummet...Jag tror inte han gör om det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar