lördag 26 mars 2011

hur hopplös kan man vara egentligen????

Jag hade ju liksom bestämt mig att jag skulle anteckna noga vad som hände under lamningen som var. Gjorde jag det??? Nää, det vart ännu sämre antecknat än förra året... Jag vet bara att många krånglade, men vilka??? Eftersom jag var helt ensam hemma denna lördagskväll så tänkte jag att nu måste jag verkligen ta tag i det som jag skjutit framför mig alldeles för länge nu. Nämligen registrera lamningarna i Elitlamm. Dom är strax slaktfärdiga så.....
Loggade in på sidan och satte igång. Jisses, vilken röra. Tackor med baggnummer, lamm som tydligen inte fått nåt nummer än?? Och alla adopterade??? Efter lite krux så kom jag på hur jag skulle göra, men, men.....paniken är nära liksom...Jag gav upp. Tar nya tag imorgon och ser om jag kan reda ut nåt...Sånt här är verkligen inte min grej

Nästa lamning....då ska jag ha ordning!!!

Annars har det varit en heldag ute i skogen med "Säker Skog" kursen. Kallt, men ändå en rätt så ok dag. Lite nya kunskaper och några nya fräknar....Så blev det promenad med Karin igen. Tur man har nån att dela alla konstiga funderingar och grubblerier med....

Grubbla kan man ju förresten göra över detta med nytt fårstall. Alla siffror tyder ju tydligen på att man måste ha upp emot 600 tackor för att räkna hem en nybyggnad.... Så vad göra liksom??? Vill ju helt klart ha fler tackor...

2 kommentarer: