lördag 12 mars 2011

nu sitter jag här....

framför melodifestivalen....Egentligen så tycker jag nog det varit väldigt dåligt i år, och låtarna som är med i final känns ruskigt tråkiga....Men, men, kan tydligen inte låta bli att titta ändå!!

Idag har det varit en dag med riktigt härligt väder. Solen har strålat hela dagen, och man gick ut på morgonen med väldigt glatt humör. Efter utfodring av både djur och mig själv så var det bara att sätta igång att stapla ved igen. Radion fick följa med ut, så nu får grannarna stå ut med min konstiga musiksmak ett tag. Jag blev nästan klar med hela högen,(men det är väl en sådär 6 traktorvagnar till sen..)   sen åkte jag och handlade och fixade lite ärenden.

Innan jag åkte till Ewa för lite vallning så var jag och hälsade på tjejerna. Köpte med semlor åt dom, Linna har tjatat om att hon ville ha såna. Så hon var nöjd!! Längtar efter dom nu, skönt att dom kommer imorgon. Men för en idiot som jag som har svår magsjukefobi gruvar mig lite inför veckan som kommer. Det går på skolan, så det kommer inte bli kul och skicka iväg henne dit.........

Hursomhelst, kom iväg på lite vallning. Sarah och Grå var också med. Jag gjorde misstaget att låta Mimmi sitta och titta när Sarah vallade, så när det var vår tur så var hon såklart väldigt uppjagad. Och det hela blev så där skämmigt och pinsamt bara... Ska vi ALDRIG komma nånvart??!!! Andra rundan fick jag dessutom nåt väldigt irriterande skräp i ögat så det vart svårt att titta ordentligt...Det blev bara ännu mer pinsamt och lite tårigt och snorigt........Hmm....Ja, vi hade i alla fall tur med vädret........

Det glada humöret var rätt så försvunnet på hemvägen. Efter en stor kopp kaffe och en flottig munk och lite sega råttor så kändes det bättre igen...Fixade lagård och hästar och sen kände jag mig rätt mörbultad. Börjar man bli gammal eller?? Ålderskrämpor redan??

Ähh, tar mig en whiskey....



Och jag erkänner........jag har beställt en sadel..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar