söndag 6 mars 2011

Livat värre..

var det i lagårn igår när vi skiljde av dom flesta lammen. Ett litet gäng får gå kvar med sina mammor ett tag till. Magnus hjälpte till och det hela gick rätt så smidigt ända tills lammen skulle flyttas. Inte ett helt lätt att få med sig en stor grupp lamm som ska flyttas för första gången..När det gäller såna här saker så känner jag att jag verkligen saknar brist på erfarenhet att arbeta med får. Önskar att jag hade jobbat på nån större gård så jag hade lite mer erfarenhet och koll på hur man brukar gå tillväga ... men, men...nu är det gjort iaf. Tycker nog att lammen ser väldigt fina ut i år. Ska bli kul att väga dom. Idag var det något mer dämpade "bä:n" därute. Vissa hade helt enkelt tappat rösten idag, dom var väldigt hesa och kraxiga...

Idag var det en riktig slödag. Tittade lite på vasalopp och femmil. Tjejerna har nu åkt till sin pappa, så det är trist och tomt igen. Den här veckan ska jag mjölka hos Jonas igen, det var ett tag sen sist....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar