torsdag 20 januari 2011

Ett under har skett...

eller nja, men nästan i alla fall...


Min orkideé blommar igen.....!!! Gröna fingrar har jag inte....

Lammet jag skrev om sist överlevde inte. Den låg på sidan när jag kom ut på morgonen, så jag mjölkade ur en liten svätt mjölk som den sög i sig. Sen var den upp på benen en kort stund, men sen la den sig platt igen. Han kändes väldigt slak så jag sondmatade den med lite "Lamm-tonic". Men nån timme senare var den död. Tog då en av trillingarna som mamman övergivit helt och sprejade med en spray jag köpt. Adoptionsspray. Man skulle spreja lammet noga och tackan över nosen och huvudet. Men det luktade inge gott kan jag säga. Ungefär som sån där WD 40 (rostlösningsspray). Och det är väl inget man vill spreja in ett helt lamm med!!
Hursomhelst så har tackan inte riktigt accepterat lammet, men hon är inte dum mot det, så jag testar att ha henne kvar ett tag. Man får hjälpa lammet att dia för hon har liksom glömt bort det där, hon är så van vid flaska nu.......

Nä, dags att sätta lite sprätt......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar