fredag 7 januari 2011

Idag åkte julgranen ut...

Det är konstigt vad fort man tröttnar på allt julpynt. Och ändå så sätter jag inte fram tomtar och annat krafs förrens dan före julafton. Men idag åkte det ut. Nu längtar jag efter ljusare tider......

Passade på och städade i min garderob. Jag är inte den där typen som viker in fint, och var sak har sin plats. Nä, jag trycker in kläderna hej vilt, och efter ett tag så får man inte in nåt mer. Det är rätt kul att städa, för man hittar kläder man glömt bort att man har...
Tog en sväng ner till tvättmaskinen och körde igång den. När jag gick ner igen efter en stund så var den stendöd........Tur man har en händig karl!!!. Han skruvade raskt isär den och hittade felet. Det var nåt element som var trasigt. Blev en sväng in till hedemora och beställa reservdel.....

Idag var Linna hos en kompis på eftermiddagen. Annars följer hon mig hack i häl. Inatt vaknade hon tre och kunde inte sova. På kvällen vid sagoläsningen så ville hon att Magnus också skulle vara  med....

Väntar på mina sista lamm. Har sju kvar som helt säkert kommer att lamma. Har krupit runt på alla fyra inne hos dom som jag inte trott varit dräktiga, och det är ett par stycken av dom som jag tycker börjar få kanske lite juver.... Hoppas...

Imorgon skulle det kommit lite folk på lite "studiebesök", men det blev inställt, så det blir en tur till skinnskatteberg till svärmor och äta lite mat.

Nu är det väl dags för sängen.....god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar