torsdag 6 januari 2011

Snö, snö och snö....

Vill inte ha mera snö nu!! Tycker nog att det finns roligare saker att göra än hålla på och skotta snö hela tiden. Man ska skotta utanför huset, stallet, lagårn...och till dyngstacken!! Ploga vägen går väl ganska bra, då är det ju traktorn som gör jobbet. Men idag när jag var ut andra vändan, så hade drivorna och snövallarna blivit så stora, så det plogbladet som jag har till traktorn kunde inte riktigt flytta på snön. Det blev en smal väg att köra på. Tänkte jag skulle ta traktorgrävaren och skopan och flytta bort lite snö, men det skrället tänkte inte starta. Magnus fick fart på den senare och var ut en vända.



Idag kom tjejernas pappa förbi och hälsade på dom, så vi passade på att greja lite ute. Magnus fixade så vi kunde ta ner den gamla datafodervagnen från rälsen i taket. Oj, vad bra det blev!!. Den har verkligen varit ivägen ute vid fodret. Och som vanligt när man är ute på logen så blir jag lite smått galen på allt gammalt skräp som finns överallt..... Har bestämt att till sommaren, då jäklar....Det är ju faktiskt min gård nu....

Nåt mer jag bestämt är att skaffa mig lite bättre matvanor. Nu är dom rätt bedrövliga. Har blivit något av en expert på att småäta. Och det är inte nyttiga saker jag småäter... Nu ska jag försöka äta mig mätt på mat istället....

försökte fota mitt favoritlamm.....men hon kom så nära hela tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar