torsdag 27 januari 2011

Jag gillar ju verkligen inte vintern.....

men nu har jag kommit på två bra saker med den ändå!! Det första är detta med skidåkning! Det är ju riktigt kul, varför har jag inte åkt mer sånt förut?? Perfekt motion, alla delar av kroppen används. Och speciellt benen och rumpan, som är ju det jag är mest missnöjd med på min kropp.....

Sen en till sak som är jättebra. Jag går ju runt här hemma och bryr mig inte ett dugg hur jag ser ut. Det är gamla långkalsonger och gamla fleecetröjor/koftor på. Håret brukar vara som svinto typ. När man då ska in till stan  och t.ex handla mat så är det bara att dra på sig täckbyxor, jacka och dra en mössa ner över öronen. Ingen ser hur jävlig man ser ut under!! Perfekt!!

Igår lammade en av dom tre som var kvar att lamma. Ett lamm. Inge förbättring  för statistiken där inte. Två kvar......Pratade med veterinären idag, hon sa att var det så många tomma så berodde det förmodligen på baggen.....

Har hamnat i nåt riktigt "tröttläge" igen. Det är så trist. Tänker att jag är nog bara lat. Behöver ta mig i kragen bara och sätta lite sprätt. Igår var jag till Peter med Mimmi, kämpade hela vägen dit och hela vägen hem för att inte somna. Och väl där så kämpade jag med Mimmi. Var helt övertygad om att han skulle säga att nu är det dags att ge upp. Känner mig verkligen helt värdelös på det där. Men nej, han hävdar att det kommer bli bra........Måste få fart på mina tackor så jag kan öva här hemma.....

En bild på Harry och Majken. Majken han tar hand om Harry.

2 kommentarer:

  1. vad gulligt med Majken och bäbisen ;-)
    hur har du det i helgen, ska vi ta och uppfostra de där fåren lite?

    SvaraRadera