söndag 16 januari 2011

Vallning i regn...

Idag blev det lite vallning hos Ewa. Det var varmt och regnigt. Jag fortsatte kämpa med att Mimmi ska lyssna på mig. Det värsta är nog ändå att man ska försöka läxa upp sin hund när folk tittar på. Så jag får helt enkelt inte till det, eller så saknar jag helt pondus. I slutet av första passet så gick det hyfsat. Mackan och Rosso var där och kämpade på med sitt.
Andra passet skulle vi försöka få mimmi att flankera bättre. Hur jag med bara min kropp ska "stänga dörrar" och "sätta press"  på henne det övergår mitt förstånd!! Hur mycket jag än bråkar på henne så verkar hon inte tycka jag är speciellt läskig. Men när Ewa hämtade långpisken, och blev "läskiga tanten", då insåg hon att man kanske ska lyssna lite. Men först efter att försökt attackera pisken, och när det inte gick så försökte hon gömma sig bakom mig, och hade nog gärna krupit upp under jackan på mig. Nåväl, efter det så avslutade hon fint. Och lyssnade bra. Tänk om det gick så bra mer än nån minut på slutet. Attans vad kul det skulle vara!!

Hursomhelst så tyckte jag nog att det kändes rätt bra idag ändå. Kändes som att jag börjar få lite grepp om saker och ting.

Tack Ewa....

Hann med att gratulera Johannes (systerson) som fyllde 15 år idag. Sen kom tjejerna. Så nu är "ordningen" återställd. Dom ska nu nattas, sen ser jag fram emot Solsidan på tv.

2 kommentarer:

  1. Bra, härligt, kul och nån minut är i alla fall nån minut ;-) Låter lite som när jag och Lexa började vår resa. Ja, förresten hon har sina stunder än i dag. Trodde aldrig vi skulle få till det. Det var några sekunder det glimtade till ibland, men annars var det mycket bråkande och funderande över hur i all världen jag skulle komma in under pannbenet på henne. Det såg ju så lätt ut för alla andra. Kan avslöja att jag inte alltid gick lätt, och glad ut från en träning. Kämpa på, förr eller senare öppnar hon huvuddörren på glänt och då gäller det att slinka in fort, fniss. // Heléne, Lexa o Jovi

    SvaraRadera
  2. Är det förresten OK att jag länkar till din sida från min? / Heléne

    SvaraRadera