fredag 14 januari 2011

Fredag....

Idag hade jag en "lektion" inbokad hos Peter. Det var ju ett par veckor sen jag vallade så jag hade inga större förhoppningar på att det skulle gå bra. Vi körde igång, och det hela går fortfarande ut på att jag ska "komma in i hennes huvud" så att hon börjar lyssna på mig. Det var lite snöigt och pulsigt och man hinner ju tänka en del saker när man kämpar på där. Man undrar ju vad han tänker Peter. Hopplösa fall kanske?? Hursom helst, en timme senare, genomsvettig och med en ond bruten nagel och rätt missmodig känsla så avslutar Mimmi jättefint!! Peter var nöjd (och jag trodde verkligen på honom!!) och jag var nöjd. Halleluja!!!

Temperaturen ute sjönk igen. Jag som tänkt att vi skulle flytta ut lite lamm och tackor till maskinhallen i helgen. Känns lite hårt tycker jag att skicka ut dom i  -20 grader. Men det ska visst bli varmare igen så, på söndagen kanske. En ungtacka lammade på em. Hon fick ett lamm. Nu tror jag det är fem kvar att lamma.

När barnen är hos sin far så testar vi lite nya maträtter. Hittade några nyttiga rätter som jag ville testa. Den första var en räksallad som det skulle var linser i. Var väldigt skeptisk, men det blev riktigt bra och annorlunda. Morötter, haricot verts, babyspenat, räkor, ägg, "syltad lök", citron, linser och så fetaost mosad med creme fraiche. (egentligen skulle det vara yoghurt, men jag måste bara ha fett i maten annars blir jag inte mätt....) Kändes som en vitaminkick iaf!! Eftersom jag visste att jag inte brukar bli mätt på sån där nyttig mat (nu vart jag det...) så hade jag köpt semlor till efterrätt.... Mums....

Idag skulle vi steka biff och ha lite sallad till. I salladen skulle det vara ruccola, paprika, lök...och kikärter. (och vitlöksdressing). Vet att jag testat kikärter förut och tyckt att det varit skitäckligt....Lika nu med. Jag ska nog inte ens nämna vad jag tycker det luktar som.....Ja, jag vägrade äta dom. Men Magnus gillar dom!!??

Äh, nu tänker jag sätta mig i soffan igen. Fastnar där varje kväll. Vet inte vad det är, men dom där masterchef programmen är jag helt såld på. (Nja, inte det amerikanska med Gordon.)

2 kommentarer:

  1. vad är det för Hälsohem du hamnat på?

    SvaraRadera
  2. ähh, nu har jag nog testat klart!! jag är nog potatis-kött-gräddsås-människa.....

    SvaraRadera